خرید و قیمت و اجرای میکروسمنت

میکروسمنت نوعی پوشش دکوراتیو است که در سال‌های اخیر به خوبی جای خود را در دکوراسیون داخلی و بیرونی ساختمان‌ها جای داده است. بیشترین سوالات کاربران پیرامون خرید، قیمت میکروسمنت، و نحوه اجرای آن است. این پوشش با توجه به زیبایی بصری، سهولت و سرعت اجرا بسیار محبوب بوده و شرایط نگهداری آسانی دارد. ما در این مقاله به سوالات شما پیرامون قیمت میکروسمنت، خرید و اجرای آن پاسخ خواهیم داد.

میکروسمنت چیست

میکروسمنت یک پوشش دکوراتیو است که از ترکیب سیمان، رزین‌های پایه آب، رنگدانه‌های معدنی و سایر افزودنی‌ها تولید می‌شود. ترکیب این مواد با هم باعث ایجاد چسبندگی مناسب میکروسمنت می‌شود. به دلیل همین ویژگی است که میکروسمنت را می‌توان برای پوشش سطوح افقی و عمودی مورد استفاده قرار داد.

برای اجرای میکروسمنت هیچ فرقی نمی‌کند که بستر کار از چه متریالی ساخته شده باشد. می‌توان این پوشش بر روی همه سطوح ساخته شده از کاشی، چوب، سنگ، موزاییک، گچ و… استفاده کرد. پوشش میکروسمنت با ضخامت بسیار کم در حدود ۲ تا 5 میلی متری می‌تواند تغییرات چشمگیری در هر فضایی ایجاد کند. با توجه به این ویژگی‌ها می‌توان گفت که میکروسمنت در سبک معماری مدرن امروز، جایگاه ویژه‌ای در اجرای نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها دارد.

خرید و قیمت اجرای میکروسمنت

قیمت میکروسمنت

برای این که بتوان قیمت اجرای میکروسمنت را برآورد کرد، نیاز است که ابتدا با تک تک عوامل تأثیرگذار بر قیمت این محصول آشنا شویم. عواملی چون نوع میکروسمنت، حجم کار، کیفیت و برند میکروسمنت، جنس زیر کار،لایه تاپ کوت، محیط محل اجرا(دیوار، کف، نما و محیط مرطوب) و بافت مورد نظر در قیمت نهایی اجرای میکروسمنت تاثیر گذار می باشد.

تاثیر حجم و متراژ بر قیمت نهایی میکروسمنت:

در صورتی که حجم کار  کمتر از 50 متر مربع باشد، قیمت اجرای میکروسمنت افزایش پیدا خواهد کرد. ولی قیمت  پودر میکروسمنت و سایر عوامل موثر بر قیمت تفاوتی نخواهد داشت.

تاثیر زیر کار بر قیمت نهایی میکروسمنت:

در صورتی که لایه زیر کار از وضعیت مناسبی برخوردار باشد، میکروسمنت مصرفی در هر متر مربع بین 1-1.6 کیلوگرم در هر متر خواهد بود.  از همین رو با افزایش ایرادات سطح زیر کار میزان مصرف متریال و مئت زمان اجرا افزایش خواهد یافت که به همین علل باعث افزایش قیمت نهایی  میکروسمنت خواهد شد.

 تاثیر لایه تاپ کوت(TOP-COAT) بر قیمت نهایی میکروسمنت: 

لایه نهایی یا به عبارت دیگر تاپ کوت یکی از مهمترین عوامل بر طول عمر میکروسمنت می باشد. استفاده از تاپ کوت باعث میگردد که میکروسمنت دچار خرابی کمتر در طولانی مدت و جلوگیری از جذب آلودگی خواهد شد. بصورت متداول دو نوع تاپ کوت بر روی میکروسمنت سمیک اجرا خواهد شد. تاپ کوت پلی سم که بر پایه حلال می باشد و تاپ کوت آکروسم که بر پایه آب می باشد بعنوان تاپ کوت مورد استفاده قرار میگیرد. میزان ضخامت مورد استفاده و همچنین نوع تاپ کوت بر روی قیمت نهایی بصورت مستقیم تاثیر میگذارد بطوری که بصورت متداول ضخامت این لایه در حدود 90 میکرون می باشد که در صورت افزایش ضخامت بالطبع با افزایش قیمت مواجه خواهیم بود.

تاثیر محیط محل اجرا بر قیمت نهایی میکروسمنت:

میکروسمنت از اجرای بیش از 6 لایه  بر روی هم تشکیل می شود. هرچه تعداد لایه ها و ضخامت آنها بیشتر باشد بر روی قیمت تاثیر میگذارند. میکروسمنت دیوار دارای کمترین میزان  لایه بندی و میکروسمنت کف مخصوص محیط تمام مرطوب دارای بیشترین لایه می باشد. از همین رو به ترتیب میکروسمنت دیوار دارای کمترین قیمت و میکروسمنت کف محیط های تمام مرطوب بیشترین قیمت را دارد. ترتیب افزایش قیمت بر حسب محل اجرا به ترتیب : 1- میکروسمنت دیوار داخلی  2-میکروسمنت سقف داخلی 3-میکروسمنت کف داخلی 4-میکروسمنت نما 5- میکروسمنت دیوار محیط مرطوب 6- میکروسمنت کف محیط مرطوب 7- میکروسمنت استخر یا محیط تمام مرطوب خواهد بود.

خرید و قیمت اجرای میکروسمنت

قیمت میکروسمنت بهتر است یا سایر پوشش‌های کف و دیوار

اگر قصد دارید تغییراتی در پوشش کف و یا دیوارها داشته باشید، علاوه بر سلیقه شخصی (انتخاب رنگ و طرح) موضوع قیمت و هزینه‌هایی که برای این کار پرداخت می‌کنید نیز می‌تواند مهم باشد. در مقایسه میان قیمت اجرای میکروسمنت با پوششی چون کاغذ دیواری مطمئنا پوشش میکروسمنت مقرون به صرفه تر، ماندگارتر و بهتر خواهد بود. همچنین در مورد قیمت میکروسمنت کف، مقایسه قیمت میکروسمنت با دیگر کفپوش‌ها مانند پارکت، نشان می‌دهد که این پوشش بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

چرا پوشش میکروسمنت را انتخاب کنیم؟

اگر احساس می‌کنید که قیمت میکروسمنت بالا است و ترجیح می‌دهید انتخاب‌های ارزان‌تری داشته باشید، باید بدانید که هزینه میکروسمنت در میان هزینه‌های بازسازی و ساخت ،بسیار ناچیز است. این نوع پوشش‌، یک فضای لوکس، متفاوت و مدرن در دکوراسیون ایجاد می‌کند که هم از نظر زیبایی‌های بصری و هم از نظر ماندگاری و شرایط نگهداری، مقرون به صرفه‌ است.

نکته دیگری که در مقایسه میکروسمنت و سایر پوشش‌های کف و دیوار می‌توان به آن اشاره کرد، شرایط اجرا است. عموما در اجرای پوشش‌هایی چون کاغذ دیواری و یا انواع کفپوش برای کف، نیاز به بسترسازی مناسب وجود دارد. این در حالی است که پوشش میکروسمنت روی همه سطوح به راحتی قابل اجرا است و تنها در مورادی که زیرساخت شرایط مناسبی نداشته باشد، باید برای بازسازی آن اقدام کرد.

پوشش میکروسمنت برای انواع فضاهای بیرونی و داخلی ساختمان از جمله دیوار و کف راهرو، کافه ها، رستوران ها، محیط‌های اداری، سازمانی و… یک گزینه عالی به شمار می‌رود.

خرید میکروسمنت

اجرای میکروسمنت اگرچه بسیار سریع و آسان است و نیاز به زیرسازی خاصی ندارد اما برای بهره مندی از مزایای میکروسمنت، از جمله یکدست و بدون درز بودن آن، پیشنهاد می‌شود که برای اجرا حتما از نیروی متخصص ما در میکروسمنت سمیک کمک بگیرید. تنها در صورت اجرای استاندارد است که می‌توان از ویژگی‌هایی چون مقاومت در برابر حرارت، رطوبت، نور خورشید و عمر طولانی این محصول بهره‌مند شد.

اجرای میکروسمنت

بعد از خرید میکروسمنت نوبت به اجرای آن می‌رسد. برای این کار باید ابتدا سطح مورد نظر را از هرگونه آلودگی، کثیفی، گرد و غبار، لک و چربی پاک کنید. بعد از این که سطح کاملا خشک شد، ابتدا لایه آستر یا پرایمر را که یک لایه چسبناک ساخته شده از رزین است اجرا می‌کنید. این لایه چسبندگی میان میکروسمنت و سطح را افزایش می‌دهد.

در مرحله‌ بعدی، با استفاده از مش فایبرگلاس از احتمال ترک خوردن پوشش در طولانی مدت جلوگیری می‌شود. در این مرحله فایبرگلاس و میکروبیس را به صورت ترکیبی اجرا می‌کنند و یک دست میکروبیس نیز روی آن می‌زنند.

در مرحله آخر پوشش میکروسمنت نهایی اجرا می‌شود که از نظر بافت و رنگ می‌توان آن را مطابق با خواسته و سلیقه مشتری اجرا کرد. همان طور که مشاهده می‌کنید مراحل اجرای میکروسمنت اصلا سخت به نظر نمی‌رسد اما با توجه به این که ترکیب مواد اولیه، ساخت و اجرای میکروسمنت از نظر حجم و اندازه مواد و همچنین انتخاب مواد مناسب با توجه به سطح زیرسازی کار (بتن، کاشی، سرامیک، گچ، چوب و. .) نمی‌توان در زمان خرید میکروسمنت بدون آگاهی و تجربه اقدام کرد، بهتر است این کار به دست افراد دارای تجربه و دانش تخصصی انجام گیرد.

هزینه‌های مرتبط با خرید میکروسمنت و اجرای آن نیز با توجه به فاکتورهایی که در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم و همچنین حجم کاری که باید برای نهایی کردن پروژه انجام گیرد تعیین می‌شود.

خرید و قیمت اجرای میکروسمنت

جمع‌بندی

میکروسمنت یک پوشش عالی، بادوام، زیبا و ماندگار است که در سال‌های اخیر جایگزین انتخاب‌های سنتی در ساختمان‌سازی شده است. قیمت میکروسمنت و اجرای آن از جمله مهمترین چالش‌های پیش روی کاربران است که ما در این مقاله به تفصیل به آن‌ها پرداختیم. خرید میکروسمنت با توجه به تنوع بالای نوع، برندهای سازنده و مواد اولیه ساخت مسئله مهمی است که حتما باید برای آن از یک کارشناس با تجربه کمک بگیرید.