چگونه با مراقبت، حفظ و تمیز کردن میکروسمنت طول عمر آن را افزایش دهیم

میکروسمنت به عنوان یک پوشش زیبا، جذاب، مدرن و مقاوم نیاز به مراقبت، محافظت و تمیز کردن دارد. نگران نباشید! کافیست چند نکته ساده را برای نگهداری و تمیز کردن میکروسمنت رعایت کنید تا طول عمر و دوام پوشش‌های میکروسمنتی را افزایش دهید.

اگر این مقاله را می‌خوانید، حتما" می‌دانید میکروسمنت چیست و چه کاربردهایی دارد. اگر نمیدانید پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید:

میکروسمنت چیست؟

اگر شما هم از مشتریان میکروسمنت سمیک هستید و قصد دارید از میکروسمنت محافظت کنید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. ما در قسمت مقالات سمیک در تلاشیم اطلاعات جامع و کاملی را درباره میکروسمنت و انواع آن ارائه کنیم.

تمیز کردن میکروسمنت

 

مراقبت از میکروسمنت در 72 ساعت اول

بعد از گذشت 48 ساعت از پایان یافتن اجرای میکروسمنت، می‌توانید با سطح مورد نظر تماس داشته باشید. اما در نظر داشته باشید اگر سطح مورد نظر ما کف است و از کفپوش میکروسمنت استفاده کرده‌اید؛ بهتر است تا 3 الی 4 روز از تماس با کف خودداری کنید.

در بازه زمانی 72 ساعت اول بهتر است از شوینده‌ها استفاده نکنید.

اگر مقدور است پنجره‌ها را باز بگذارید تا جریان هوا وجود داشته باشد تا میکروسمنت زودتر خشک شود.

مراقبت از میکروسمنت در هفته اول

در این مدت بسیار مهم است تا اقدام به تمیز کردن میکروسمنت نکنید. دقت داشته باشید، تمیز کردن میکروسمنت تنها زمانی مجاز است که سطح مورد نظر به صورت کامل خشک شده باشد و خیس نباشد.

در این زمان ریختن هرگونه مایع بر روی آن، می‌تواند باعث تغییر رنگ میکروسمنت شود و سطح مورد نظر را روشن‌تر از رنگ انتخابی شما کند.

این نکته در محیط‌های مرطوب به خصوص حمام میکروسمنتی بسیار حائز اهمیت است.

مراقبت از میکروسمنت پس از خشک شدن کامل آن

بعد از خشک شدن کامل میکروسمنت و در صورت نیاز می‌توانید برای تمیز کردن سطح میکروسمنتی اقدام کنید. در این زمان می‌توانید از آب و یک دستمال پارچه‌ای برای شستشو استفاده کنید. یکی از بهترین مواد شتسشو دهنده برای پاک کردن لک یا کثیفی از روی میکروسمنت، الکل و محلول‌های ph منفی هستند. همچنین صابون مایع نیز گزینه مناسبی برای شتسشوی میکروسمنت به  شمار می‌رود.

در نظر داشته باشید به هیچ عنوان از مواد پاک کننده قوی و اسیدی برای شستشوی سطح میکروسمنتی استفاده نکنید تا سطح مورد نظر دچار فرسودگی و تخریب نشود.

راهنمای قدم به قدم شتسشو، پاکسازی و مراقبت از سطح میکروسمنتی

قدم اول: پاکسازی سطح:

برای تمیز کردن میکروسمنت، در ابتدا باید سطح را پاکسازی کنیم. برای این کار، می‌توانید از آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید. با یک پارچه نرم و تمیز، سطح را به دقت پاک کرده و از ضربه زدن یا خراشیدن آن جلوگیری کنید.

قدم دوم: استفاده از محلول تمیز‌کننده:

برای تمیز کردن عمیق‌تر میکروسمنت، می‌توانید از محلول تمیز‌کننده خاصی استفاده کنید. این محلول‌ها معمولا از مواد ضدعفونی‌کننده تشکیل شده‌اند و می‌توانند کثیفی‌های مقاوم را نیز بردارند. پس از استفاده از محلول تمیز کننده، سطح را با آب شستشو دهید و خشک کنید. دقت داشته باشید که محلول شتسشو دهنده شرایطی که در قسمت بالا گفته شده است را دارا باشد.

در نهایت، میکروسمنت ماده‌ای است که با نگهداری و تمیز کردن مناسب، می‌تواند سطح زیبا و مقاومی را برای شما فراهم کند. با رعایت نکات مهمی که در این راهنما ارائه کردیم، می‌توانید طول عمر سطح میکروسمنتی را افزایش دهید.

نتیجه گیری

میکروسمنت، پوششی مقاوم و بسیار کارآمد است. نگهداری از چندان سخت نیست و در مقایسه با سایر محصولات پوششی مانند پارکت، نیاز به نگهداری خاصی ندارد و فقط کافیست مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردیم؛ رعایت کنید تا سطحی زیبا، جذاب، مدرن و تمیز همیشه پیش روی شما باشد.

برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان سمیک تماس بگیرید تا به صورت کامل شما را راهنمایی کنند.

 

شست و شوی میکروسمنت