میکروسمنت چیست

میکروسمنت چیست؟ در این مقاله به معرفی و بررسی کاربردها و مزایای استفاده از میکروسمنت خواهیم پرداخت. میکروسمنت نوعی پوشش دکوراتیو با ضخامت 3 میلی است که با ترکیب سیمان، پلیمر های حلال در آب، رنگ‌دانه‌های معدنی سایر افزودنی‌های دیگر ساخته می‌شود. ترکیب این مواد باعث می‌شود چسبندگی و استحکام میکروسمنت بیشتر شود. این ویژگی، میکروسمنت را برای پوشاندن انواع سطوح در جهات افقی و عمودی ساخته‌ شده از کاشی، چوب، سنگ، موزاییک و گچ به گزینه‌ای بسیارمناسب تبدیل می‌کند.

 پوشش میکروسمنت به طور معمول با ضخامت بسیار کم ( ۲ تا ۳ میلی‌متر) روی انواع سطوح اجرا می‌شود و تغییر بسیار چشم‌گیری در محیط ایجاد می‌کند. تنوع رنگ و اجرای میکروسمنت بر روی دیوار بسیار زیاد است و مناسب اماکن تجاری، مسکونی و کلیه سطوح داخلی و خارجی می باشد، علاوه بر زیبایی بسیار مستحکم بوده و تا مدت زمان زیادی ماندگاری دارد.

میکروسمنت چیست؟

موارد استفاده، انواع، کاربرد و مزایای میکروسمنت

پوشش میکروسمنت بدون درز و ترک ایجاد می شود و این ویژگی باعث می شود هم زیبا و یک دست دیده شود و همچنین به راحتی تمیز شود .

 میکروسمنت قابلیت اجرا بر روی کف، دیوار، پله، سقف، استخر، سرویس های بهداشتی را  دارد. این تنوع اجرا باعث شده است که در بازسازی و نوسازی اماکن از جمله هتل ها و مراکز ورزشی و رستوران ها و کافی شاپ ها به کار برده شود.

با وجود بافت و تکسچرهای متفاوت (سخت و نرم) و همچنین طیف گسترده‌  رنگ‌های میکروسمنت، شما می توانید محیطی منحصربه‌فرد و لوکس را با استفاده از این نوع پوشش دکوراتیو ایجاد نمایید.

بدون درز بودن میکروسمنت باعث می شود به راحتی سطوح را تمیز کرد و حتی ضدعفونی کرد. به همین منظور محیطی به دور از باکتری و میکروب برای شما به ارمغان می آورد و در نتیجه در مراکز درمانی ، مطب پزشکان ، بیمارستان ها ، کلینیک ها ، حمام و آشپزخانه می توان از این پوشش استفاده کرد .

 

انواع میکروسمنت

 سمیک قادر به اجرای  3 نوع میکروسمنت است که نسبت به نیازمحیط مورد نظر و سلیقه شما

 پیشنهاد می شود.

1. میکروسمنت بیس : این میکروسمنت برای استفاده در لایه اول استفاده می شود.: 

2. میکروسمنت مید: لایه میانی را تشکیل می دهد.

3. میکروسمنت فاین: آخرین لایه و لایه نهایی اجرای میکروسمنت را تشکیل می دهد.

در نظر داشته باشید لزوما" این ترتیب و لایه بندی استفاده نمی شود و ممکن است بر اساس نوع کار از هر کدوم از موارد بالا به تنهایی استفاده شود.

مواد تشکیل دهنده میکروسمنت

  • سیمان
  • پلیمر/ کامپوزیت آلی- معدنی
  • رزین پایه آبی
  • آب
  • رنگدانه های معدنی
  • سایر مواد افزودنی

 

ویژگی های میکروسمنت

  • چسبندگی بی نظیر به تمامی سطوح
  • ایجاد سطحی بدون درز وشکاف
  • مقاومت شیمیایی بی نظیر
  • مقاومت مکانیکی بالا
  • تنوع و ثبات رنگ
  • نصب آسان
  • ارزش دکوراتیو بالا
  • تمیز کردن و نگهداری آسان
  • ضخامت پایین میکروسمنت

میکروسمنت برای چه محیط هایی کاربرد دارد؟

همانطور که در قسمت بالا اشاره شد؛ از میکروسمنت می توان در محیط های مختلفی استفاده کرد. در محیط های مرطوب مانند سرویس بهداشتی، میکروسمنت در حمام، میکروسمنت در استخر و …. از جمله مکان هایی هستند که می توانید از این نوع پوشش استفاده کنید.

میکروسمنت دیوار

میکروسمنت دیوار یک مصالح ساختمانی کارآمد برای پوشش انواع دیوارها است. با وجود ساختار مستحکم و ماندگار و همچنین تنوع رنگی بالا، میکروسمنت انتخابی درست برای جایگزینی کاغذ دیواری و رنگ آمیزی دیوار است.

میکروسمنت کف

میکروسمنت کف، با به وجود آوردن سطح یکپارچه، بدون هرگونه درز و یا شکاف، محیطی زیبا و ایده آل را در کف ساختمان، کف اتاق‌ خواب ها، کف سالن و پذیرایی شما به وجود می آورد. میکروسمنت جایگزین خوبی برای پارکت، لمینت، سنگ، کفپوش، موزاییک و سرامیک است.

میکروسمنت حمام و میکروسمنت سرویس بهداشتی

میکروسمنت مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارد . قابلیت نظافت آسان، یک پوشش تزئینی مناسب برای نوسازی حمام و سرویس بهداشتی است. با اجرای میکروسمنت، دیگر شاهد ایجاد شکاف و ترک و همچنین طبله کردن در سرویس بهداشتی و حمام نخواهیم بود .

میکروسمنت آشپزخانه

در این قیمت به شما خواهیم گفت که پوشش میکروسمنت در کدام نواحی آشپزخانه‌ قابل‌استفاده خواهد بود. میکروسمنت می‌تواند کف‌ آشپزخانه ،  دیوارها، سقف‌ و میز کار آشپزخانه با انتخاب هر نوع بافت و رنگی اجرا شود . نکته قابل توحه اینکه  از میکروسمنت می‌توانید  برای پوشاندن  فضای بین کابینت ها استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره میکروسمنت آشپزخانه کلیک کنید.

میکروسمنت پله

 با توجه به انعطاف پذیری و سهولت اجرای میکروسمنت حتی می‌توان از آن برای پوشش پله‌ها استفاده نمود . با میکروسمنت سمیک می‌توان پله‌هایی مستحکم و مقاوم را طراحی نمود. میکروسمنت پله  راه حل درستی برای نوسازی پله ها بوده و همچنین جایگزین مناسبی برای پارکت، لمینت، موزاییک، سنگ و … است.

میکروسمنت استخر

پوشش میکروسمنت لغزنده نبوده و همچنین ضد آب است .با درنظر گرفتن ابن ویژگی میتوان برای  داخل و اطراف استخر ها از این نوع پوشش به خوبی بهره برد . همچنین مقاومت بسیار بالا آن در برابر اشعه ماورا بنفش، آن را برای پوشش استخر سرپوشیده و روباز به یک گزینه  فوق ایده‌آل تبدیل کرده است.

میکروسمنت استخر را مطالعه کنید.

میکروسمنت نما

میکروسمنت نما یک پوشش یکپارچه و منظم برای سطوح خارجی ساختمان ها مثل کف تراس، پاسیو و به وی‍ژه نما ساختمان و دیوارها است.

  • به هیچ عنوان میکروسمنت را بر روی چوب طبیعی انجام ندهید.
  • سطح مورد نظر باید مستحکم و ثابت باشد.
  • سطح باید خالی از گرد و خاک و همچنین خشک باشد.

چرا میکروسمنت سمیک ؟

 

  1. طرح ها ی متفاوت و رنگ های متنوع

دنیایی از پیگمنت های رنگی در میکروسمنت، دست شما را برای اجرایی مطابق سلیقه و  البته مناسب محیط  مورد نظر باز می گذارد که با به راحتی می توانید ابتکار و خلاقیت خود را به معرض نمایش بگذارید و با انتخاب طرح و رنگ و ادغام آنها محیطی متفاوت و خاص طراحی نمایید .

انواع رنگ های میکروسمنت را ببینید.

  1. سازگاری با تمام سطوح

یکی از مهم ترین مزایای بزرگ میکروسمنت، قابلیت سازگاری با تمام سطوح است. چسبندگی بسیار زیاد میکروسمنت، امکان اجرا بر روی سطوح مختلف را فراهم می‌کند. به عنوان مثال برای بازسازی و نوسازی منزل، نیازی به تخریب و از بین بردن پوشش قبلی نیست .

  1. ویژگی های دکوراتیو بالا

تنوع در رنگ و مدل ها و تکسچرهای مختلف باعث شده تا با هر سلیقه و علاقه ای که باشید بتوانید از میکروسمنت استفاده کنید.

  1. مقاومت بسیار بالا

میکروسمنت سمیک فشار مکانیکی بالایی را میتواند تحمل کند و در برابر اشعه ماور بنفش کاملا مقاوم است . 

5. اجرای سریع و تمیز

بدون هرگونه ایجاد نخاله ، دور ریز و بهم ریختگی های مرسوم در بازسازی با سمیک می توانید محیط و فضای مد نظرتون را در کم ترین زمان ممکن بازسازی و نوسازی نمایید .

میکروسمنت چیست؟ 

 نظافت و نگهداری از پوشش میکروسمنت چگونه است؟

با در نظر گرفتن موارد بالا اعم از مقاومت بالا ، بدون درز و شکاف بودن پوشش میکروسمنت و… تمیز کردن و نگهداری از آن بسیار آسان بوده است . به راحتی  با آب وصابون سطح میکروسمنت را با دستمال تمیز نمایید. در این حالت میکروسمنت همیشه در شرایط فوق العاده  قرار خواهد گرفت.

برای نظافت به صرفه این پوشش ، می توانید از پاک‌کننده‌های فرموله شده توسط سمیک یعنی پاک کننده میکروسمنت استفاده نمایید.

اطلاعات کامل درباره نگهداری و مراقبت از میکروسمنت را اینجا بخوانید.

ضخامت میکروسمنت چقدر است؟

برخلاف سیمان هایی که به طور معمول استفاده می شود ، ضخامت میکروسمنت بسیار کم بوده است، زیرا فقط یک لایه نازک بین ۲ تا ۳ میلی‌متر بر روی سطح اضافه و اجرا می‌شود.

هزینه اجرا و خرید میکروسمنت چقدر است؟

با توجه به اینکه اجرای میکروسمنت نیازی به تخریب سطوح قبلی و از بین بردن آن ندارد در نتیحه هزیته بازسازی و نوسازی با پوشش میکروسمنت با هزینه بسیار کم ،به صرفه و اقتصادی خواهد بود .

قیمت و خرید و هزینه اجرای میکروسمنت را ببینید.

هزینه اجرای پوشش میکروسمنت

شاید گمان کنید هزینه اجرای میکروسمنت بیشتر از رنگ آمیزی با رنگ های موجود در بازار و متداول ساختمانی باشد، اما با در نظر گرفتن ماندگاری بالا ، بافت مقاوم و نمای فوق العاده میکروسمنت، با هزینه بسیار کمی می توانید از این پوشش استفاده نمایید .

در احرای میکروسمنت با انتخاب مواردی از جمله زیر ساخت کار ،محیط مورد نظر ، انتخاب نقش و رنگ و زبر یا نرم بودن سطح پوشش میتوان هزینه احرا را متفاوت دید .

خرید میکروسمنت

تولیدکنندگان بسیاری در زمینه تولید و اجرای میکروسمنت کوشا هستند. با در نظر گرفتن اینکه میکروسمنت، متریال چندان ارزانی به حساب نمی آید ، انتخاب و اجرای میکروسمنت مرغوب و باکیفیت بسیار اهمیت دارد. در هنگام خرید میکروسمنت به سابقه و تجربه  شرکت تولیدکننده توجه ویژه‌ای داشته باشید.

مراحل اجرای پوشش میکروسمنت

در حالت کلی اجرای میکروسمنت در محیط مورد نظر، شامل مراحل زیر است:

  1. آماده سازی متریال اولیه
  2. اجرای زیر سازی
  3. تنظیم شیب در صورتی که اجرای مواد میکروسمنت در کف در حال اجرا باشد.
  4. پوشاندن ترک ها و درزها با استفاده از چسپ اپوکسی یا شبکه مش فایبر گلاس
  5. بتونه کاری برای ایجاد چسبندگی بیشتر و جلوگیری از ریزش پلیمر مایع
  6. اجرای پودر میکروسمنت بر روی محل مورد نظر
  7. پرداخت میکروسمنت

مراحل نصب 

این پوشش از چند لایه مختلف تشکیل می شود. برای آماده سازی سطح ، دو لایه از میکروبیس را استفاده می کنیم و  کاملا سطح را پوشش می دهیم. این لایه ها برای تقویت  بیشتر و بهتر لایه ی اصلی استفاده می شوند.

بعد از آن دو لایه از میکروسمنت مورد نظر را روی سطح قرار می دهیم. این لایه ترکیبی از بافت و رنگ دلخواه شما خواهد بود که در واقع ظاهر مورد نظر سطح است.

برای مراقبت بیشتر و بهتر از لایه ی آخر، دو لایه primer و در مرحله نهایی دو لایه ی ضد آب روی لایه ی قبلی قرار خواهد گرفت.

تفاوت میان میکروسمنت و بتون اکسپوز چیست؟

شاید در نگاه اول شکل ظاهری آن ها در نهایت یکسان باشد، ولی میکروسمنت مزایای بیشتری دارد :

  • نصب سریع و راحت
  •  بدون نیاز به ماشین و یا وسایل سنگین برای نصب واجرا
  • کار کمتر، هزینه کمتر، زمان کمتر
  • قابلیت استفاده برای تمام سطوح
  • بدون هیچگونه  درز ، بنابراین در مرحله ی خشک شدن  شاهد هیچ شکافی نخواهید بود.
  • قابلیت نصب بر هر دو سطح عمودی و افقی

میکروسمنت چیست

سوال های متداول

  1. میزان مقاومت میکروسمنت چقدر است؟

با در نظر گرفتن اینکه میکروسمنت پوشش ضخیمی به شمار نمی آید ، ولی مواد استفاده شده در آن مقاومت و سختی بسیار بالایی دارد.  

2.برای چه سطوحی می توان  از میکروسمنت استفاده کرد؟

میکروسمنت در اکثر موارد قابلیت پوشش همه ی سطوح از جمله سیمان، سنگ، مرمر،کاشی، گچ و غیره را دارد. این پوشش برای سطوح در زوایای افقی و عمودی، داخلی و خارجی محیط  نیز بسیار مناسب است.

3.آیا میکروسمنت برای سطوحی که گرمایش از کف دارند، قابلیت استفاده دارد؟

بله، فقط لازم است قبل از نصب میکروسمنت، یک فرایند از پیش تعیین شده ی گرم کردن استفاده  کرد.

4.آیا میکروسمنت ضد آب است؟

میکروسمنت به تنهایی غیر قابل نفوذ نیست.  در واقع استفاده از لایه ی آخر که لایه ی ضد آب است برای انجام میکروسمنت ضروری است. ممکن است که میکروسمنت در سینک، وان حمام و یا محیط های مرطوب استفاده شود. این در صورتی امکان پذیر است که حتما لایه ی آخر میکروسمنت را پوشش دهد.

5.آیا سطح میکروسمنت لغزنده است؟

خیر، بسته به نوع میکروسمنت و بافت آن می توان به سطحی غیر لغزنده دست پیدا کرد.

7.مدت زمان نصب این پوشش چقدر است؟

نصب میکروسمنت معمولا بین 3 تا 5 روز زمان می برد. برای استفاده و راه رفتن روی این سطوح 1 هفته زمان کافی است.

8.آیا صاف کردن ( کوتاه کردن ) پایین درب ها لازم است؟

خیر، نیازی به این کار نیست، میکروسمنت پوششی است بسیار نازک و به اندازه 2 الی 3 میلی متر به قطر سطح مورد نظر اضافه می کند، در صورتی که فاصله ی در از زمین یه طور معمول 5 میلی متر است.

9.مناسب ترین راه برای تمیز کردن میکروسمنت چیست؟

برای ماندگاری بالای میکروسمنت، سمیک استفاده از آب و صابون طبیعی را  پیشنهاد می دهد. نگهداری و مراقبت از میکروسمنت را بخوانید.